onsdag, december 11, 2013

Tiden bare går og går

Det er ved at være lang tid siden jeg var aktiv herinde. Men sådan er det jo når man er afsted hver dag, det er mørkt når man kører og kommer hjem.
Når de daglige gøremål og andet er klaret, ender vi gerne foran tv eller noget helt andet og så kommer jeg ikke altid videre med det som jeg havde tænkt :-)

Men heldigvis har jeg en ugentlig fridag, den er godt nok brugt til meget andet end hjemlig hygge. Der har været ting og sager som skulle klares ude af huset. 
Fx havde Bent fået den ide at det skulle være nu vi skulle tømme maskinhuset og sende majetærsker, transportør osv. til skrot.
weekender og fridage er gået med at skille maskinerne - komme dem i containere, samtidig var det min opgave at finde og tømme gemmerne for gammelt jern som kunne komme samme vej. Meeen...... vi kan godt fylde en container mere :-))


Fra morgenstunden i torsdags var jeg i køkkenet - der blev stegt sild. Vi skal have dem med til vores årlige julefrokost med campingholdet.

























Det er af den gammeldags slags - med eddike rørt med sukker, salt og peber efter egen smag. Eddikelagen overhældes de stegte sildefileter som er vendt i groft mel, krydret med salt og peber. Sådan har jeg lært det - dog er det en lidt sødere udgave end den jeg fik i min barndom.
De står og trækker i lagen i køleskabet - det er en enkel ret og meget nem at tilberede. 
Eneste minus er at lugten fra stegningen - men "pyt" det smager jo dejligt med groft rugbrød :-))

Ingen kommentarer: