mandag, januar 21, 2013

God start på ugen

Så sidder jeg i min gode lænestol og slapper af oven på en hektisk dag, lidt træt.........
Der er malet skænk - det sidste lag. Det er en gammel skænk jeg fik forærende sammen med et tilhørende højt skab og nogle andre møbler for en del år siden. Den har været gemt væk og nu skal Tenna have den på sit værelse :-)
 
Efter grundmaling og 1. lag hvidt
 
 Eneste problem er at den ene låg binder lidt, men den må slibes lidt i kanten siger manden i huset.... så hjælper det nok. Men det bliver i morgen, men til gengæld fik vi (Tenna og jeg) lokket Bent og Nick til at flytte skænken op på Tennas værelse. Det er nemlig på 1. sal og trappen er smal og buet, men det gik - tror ikke den skal flyttes forløbig :-)

Lågen som binder....
 
Men i løbet af dagen fik jeg da også savet en hylde til et skab i stuen - som også nåede at få en gang maling.
Tennas værelse er næsten malet færdigt - jeg magler dog stadig 2 vægge en sidste gang, men tiden løb og jeg havde en aftale med veninden om en tur i fitness og så var jeg også et smut forbi Netto på vejen hjem.
Det var egentlig meningen at Tenna selv skulle male værelset men det kommer vist til at tage for lang tid ;-) Så med lidt fælles hjælp kan værelset være helt færdigt inden weekenden.

 
Hamilton har nydt dagen og snupper en lur indimellem - havde sikkert været mere glad hvis solstriben havde ramt kurven. Han har iøvrigt fået lidt flere lyse stiber i samme farve som vægmalingen ha-ha, det er jo ikke nemt at holde afstand. Men denne gang trådte han dog ikke op i malerbakken, som sidst jeg malede.
Nu tror jeg at det er på tide at finde sengen - kunne læse lidt mere i bogen ipaden.......

Godnat :-)

Ingen kommentarer: