fredag, oktober 26, 2012

Så er der kage :-)

Går lidt rundt om mig selv i dag ............sådan er det hver gang jeg afslutter et modul på mit studie og jeg fik 7 for mit oplæg, som godt kunne have været mere skarpt ......... Men godt tilfreds alligevel ;)
 
Noget må der pusles med - sådan dagen efter og vaskemaskinen kører allerede, der er sorteret lidt ud i nogle papirer -  så var det jeg kom til at tænke på at jeg fik æbler forærende for nogle dage siden af nogle gode venner som har en gammel æbelplantage.
 
 Kage med æbler var det eneste jeg lige kunne komme i tanke om ....... men hvilken, kiggede lidt i min opskrifter og fandt denne. Tror den vil være god når man lige trænger til lidt sødt :)))) med lidt små justeringer blev det til FredagsÆbleKage
 
 
Tænd ovenen på 200 grader og beklæd en lille form med bagepapir.
Pisk 1 æg med 2 dl sukker til det bliver hvidt og tykt.
Bland 4 dl hvedmel med 2 tsk bagepulver og rør det i æggemassen sammen med 100 g smeltet margarine og 1½ dl mælk.
Skræl og udkern ca. 4 æbler, skær dem i tynde skiver.
Hæld ½ delen af dejen i formen, læg en lag af de skivede æbler og hæld resten af dejen over.
Mens kagen bager 15 min. i ovenen laves en kokosmasse i en lille gryde.
50 g margarine, 2 dl kokos, 4 spsk mælk, 1 dl sukker og ½ dl sirup, lad det under omrøring snurre lidt.
Tag kagen ud og fordel kokosmasse over, sæt kagen tilbage i ovnen igen og bag yderligere 15 min.
 
Tag FredagsÆbleKagen ud af ovnen og køl af - smelt mørk chokolade og fordel over denne skønne kage med en spiseske.
 
Skær kagen i ikke for store (5x5 cm) stykker og der er dejlig sød kage til en varm kop kaffe.
 


Nå, men ellers har jeg gået lidt rundt om min duft pelagonie soom jeg købte i sommer - den er blevet meget stor og nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre ved den.........
Tænker om jeg skal klippe den ned ??????


 
Har vasket søsters sjal -  det er lige blevet færdigt, men jeg måtte lave kanten om, da den jeg havde tænkt ikke var så fin, men nu er jeg tilfreds ......så kan vi have det med i morgen når vi skal til fødselsdag :-)
 
Skøn fredag til alle :) 
 

Ingen kommentarer: