fredag, oktober 30, 2009

Fridag

Dejligt de næste 4 dage har jeg fri. Det var tiltrængt, det var 2 lange dage på kursus, især fordi jeg ikke er vandt til at sidde ned i så mange timer. Mit job er jo ikke et af de stillesiddende.

Til  personalemødet  i tirsdags havde jeg kage med og det var spist på ingen tid. Vi er på afdelingen glade for slik og kager, så nogle dage er der overflod af dette.

Jeg tænker at andre vil have fornøjelse af denne opskrift. Kagen jeg havde med var en

Marengs lagkage

marengs lagkage

4 – 5 æggehvider

2 kopper sukker

1 kop kokos

evt. 3 kopper corn flakes, kan udelades

Fyld:

flødeskum

mørk chokolade

frugt

Æggehviderne piskes sammen med 1 kop sukker til massen er helt stiv. Vend forsigtigt resten af sukkeret, kokos og evt. cornflakes i.

Bred massen ud på bageplade i den ønskede størrelse, portionen er til 2 bunde.

Bages ved 120 grader ca 45 min.

Bundene kan gemmes, men skal forblive på bagepapiret og dækkes med viskestykke.

Når kagen skal serveres lægges først en bund, derefter flødeskum vedt med grofthakket mørk chokolade, så frugten hvis man ønkser dette og til sidst den sidste bund.

Denne gang havde jeg brugt hindbær.

Ingen kommentarer: