fredag, marts 21, 2008

Langfredag

Dagen er gået med rengøring og indimellem tilberedning af spiselige sager, som skal bruges til frokosten i morgen.
Tenna fylder 12 år i morgen og det skal fejres med dem af familien og venner som ikke er optaget af andet.
For 12 år siden var det meget koldt faktisk var det frostvejr, jeg husker det for Bent og jeg kl. 01.00 natten til den 22. marts forsøgte at finde en åben dør på Hillerød Hospital for at komme ind på fødegangen, jeg frøs og kan huske det var glat, men der var ingen sne.

I dag lokkede Nick mig til at lave pølsehorn, de forsinder altid hurtigt, så jeg lavede dobbelt portion. Her kommer omskriften:

Pølsehorn ca. 20 stk

400 g mel
50 g gær (jeg bruger tørgær)
3 dl mælk
1½ dl flydende margarine eller olie
salt
1 tsk sukker
pølser (jeg bruger gerne almindelige brune i halve)

Alle tørre ingredienser røres sammen og væden tilsættes, det hele ælte sammen og skal derefter hæve ca ½ time et lunt sted.
Dejen slås ned og deles i antal svarende til pølser. Derefter sættes de på bageplade og hæver yderliger ½ time.
Bages ca 20 min. ved 200 grader

De er altid en succes og kan gemmes for at varmes igen

Ingen kommentarer: